Egyszerűen Nemzetközi

Információk
Shadow

Üzemeltetési információk

Több mint 50 ország telefonszámának kínálatából választhat külföldi vonalas hívószámot otthonába vagy cége telephelyeire.

Egyszerűen csak irányítsa át bejövő hívásait a nálunk megrendelt külföldi hívószámáról a meglevő bármilyen magyar telefonszámára weboldalunk segítségével, így nem szükséges további technikai eszköz igénybevétele. Ez abban az esetben előnyös különösen, ha a külföldi hívószámon csak hívásokat kíván fogadni. Hívásátriányítás percenkénti díja megegyszik a hívások díjaival.

Ha megrendelt külföldi hívószámról hívásokat is kíván indítani annak előfeltétele, hogy előfizetőnk rendelkezzen élő, szélessávú internet kapcsolattal a kívánt külföldi telefonvonal igénybevételének helyszínén. Szolgáltatásunk Magyarország teljes területén elérhető. Előfizetőnk Hanghálós vonala interneten keresztül veszi fel a kapcsolatot rendszerünkkel, amihez egy köztes készülék beiktatása szükséges a vonalas telefonkészüléke és az internete (routere) közé. Szélessávú internet kapcsolatok közül ADSL, kábel TV, optikai- vagy bérelt vonalas internet felhasználóinak javasoljuk rendszerünk használatát. A Hangháló VoIP szolgáltatásai a mobil internet, a műholdas internet vagy a vezeték nélküli (WiFi alapú) internet kapcsolatokon átfolyó hálózatokon keresztül is működőképes, de ezeken az átviteltechnikákon alapuló összeköttetéseken már nem garantálható vonalaink késleltetés és/vagy szakadásmentes kiszolgálása. Amennyiben ügyfelünk helyi vállalkozás internet szolgáltatójának ügyfele vagyis országos szinten jelentős piaci erővel nem rendelkező szolgáltató internet előfizetője, kérjük megrendelés előtt bizonyosodjon meg a publikus IP címe meglétéről szakember segítségével vagy az internet szolgáltatójának telefonos ügyfélszolgálatán! A kis helyi vállalkozás nyújtotta internet szolgáltatás esetén előfordulhat, hogy publikus IP cím hiányában Szolgáltatásunk nem igénybevehető.

Egyéb vezetékes telefonszolgáltatás megléte lehetséges, de nem feltétele szolgáltatásunk működéséhez.

Alapértelmezés szerint rendszerünk minden kimenő híváskor küldi előfizetőnk külföldi telefonszámát. Ha vonalunkra csatlakoztatott vezetékes telefon alkalmas a hívószámkijelzésre, akkor látható a külföldi vonalon beékező hívó telefonszáma is. Ebből megfontolásból javasoljuk az újszerű telefonkészülék használatát rendszerünk igénybevételéhez. Ezek közül is a legnépszerűbbek a vezeték nélküli vonalas hordozható telefonkészülékek.

Telefonvonalainkon az SPA112 és SPA122 készülék használata esetén a telefonszámhoz tartozó ország telefonálási szabályai élnek. Például a körzetváltás Magyarországon a 06 előhívóval lehetséges, amíg egy német telefonvonal esetén ugyanezt a 0-val teheti meg. Abban az esetben, ha előfizetőnk telefonszáma egy berlini hívószám (+49 30 ...) és előhívó nélkül kezd el előfizetőnk tárcsázni, akkor a hívás a berlini előfizetőt fogja kapcsolni. Így például egy magyarországi telefonszám felhívásához minden esetben szükséges a 0036 elő- és országhívó betárcsázása a magyar körzetszám és telefonszám előtt. Rendszerünkből indított hívásokat a telefonszolgáltatók külföldről érkező hívásként kezelik, ezért csak az alapdíjas vezetékes és mobil telefonszámok elérhetősége lehetséges.

Előfizetőink változatos igényeinek próbálunk kreatív megoldásainkkal megfelelni. Fontos számunkra, hogy előfizetőink szokásait szem előtt tartva, a lehető legkevesebb helyszíni vagy irodai változtatással tudják telefonvonalainkat igénybe venni és a hívásaikat a távközlési rendszerünkön keresztül intézni. Ez teszi lehetővé, hogy előfizetőnk akár az eddig jól megszokott készülékével használhassa jelenlegi magyar vonalát és az új külföldi vonalát egyaránt.

Alapbeállítás szerint előfizetőinknek egy hangcsatornát biztosítunk, de forgalmasabb telefon alközpont használata esetén több csatornát is biztosítani tudunk egyetlen telefonszám alá. Ezzel az egy időben történő kimenő és bejövő hívások száma bővíthető. Hangcsatornánként a rendszer 12 kbyte/sec internet sávszélességet foglal feltöltési és letöltési irányonként egyetlen beszélgetés hossza alatt. Ezt csekély az adatforgalmat a mai szélessávú internet használatakor már észre sem veszi a felhasználó.

Külföldi telefonvonal eléréséhez nem kell mást tenni csak az általunk megküldött készülékhez kell hozzácsatlakoztatnia vezetékes telefonját és előfizetőnk internet otthoni elosztását biztosító házi routerét. Az egyes készülékek részletes üzembe helyezési tájékoztatóját a készülékeknél találja meg.

Korlátlan percdíj nélküli beszélgetés

Bármely országhoz tartozó előfizetés mellé igénybevehető a korlátlan csomag, amellyel nem csak egyetlen ország hálózataiba jogsult díjmentesen telefonálni, hanem az adott csomagban benne foglalt többi ország hálózatainak irányaiba is.

Bármely csomag használatakor egy hívószámmal egyidőben csak egy kimenő hívás bonyolítható, valamint amíg bejövő hívás zajlik a hívószámon, addig arról kimenő hívás nem kezdeményezhető. A bejövő hívások száma a Hangháló által ugyanakkor nem kerül korlátozásra. Korlátlan csomag igénybevételével egyszerre egyidőben több kimenő hívás csak több korlátlan csomaggal megrendelt hívószámmal lehetséges. Csomag aktiválás már meglévő előfizetői szerződés esetén kérhető a weboldalunk ügyfélprofilján keresztül.

Szolgáltatás megrendelésével kapcsolatos információk

Szolgáltatásunk megrendelését weboldalunkon végezheti el. Nálunk nincs hűségnyilatkozat, így mindenki addig marad előfizetőnk, ameddig szeretne. Regisztráció a megrendelés megtételével történik. A megrendelés elindítása az ügyfél által igényelt ország körzetszáma melletti "megrendelés" gombbal kezdeményezhető.

A webes szerződéskötéshez szükséges egy kapcsolattartásra alkalmas e-mail cím, majd a személyes adatok megadása után az előfizetőnk igényeinek leginkább megfelelő készüléket választ, amihez majd a hagyományos vonalas telefonja csatlakoztatható. A következő lépésben a fizetési formát választja ki a megrendelő, ami alapján kiegyenlítheti a megrendelés összegét. A sikeres befizetés után állítjuk be külföldi hívószámot a választott készüléken és küldjük ki a megrendelő által megadott szolgáltatási címre. Készüléket abban az esetben nem szükséges rendelni, ha IP alapú telefon alközponttal rendelkezik, amely alkalmas a SIP protokoll kezelésére. Ebben az esetben előzetes egyeztetés szükséges ügyfélszolgálatunkkal!

Készülék kiválasztása után futárral 15 napon belül küldjük beállítva előfizetőnknek a külföldi vonal igénybevételéhez szükséges berendezést, miután kiegyenlítésre került a megrendeléskor felmerült költség. Ebbe a költségbe tartozik bele a választott készülék ára, postaköltsége, egyszeri belépési díja és a havidíja. Az egyszeri belépési díj fele letelefonálható vagy a Szolgáltatásaink igénybevételére szabadon felhasználható. A belépési díj mértéke a megrendelt telefonszám havidíjának kétszerese. A postaköltség 1700 HUF áfával. Ez banki utalással vagy bankkártyás fizetéssel tehető meg megrendeléskor weboldalunkon keresztül. Szolgáltatásunk helyszíni üzembe helyezéséhez szükséges tudnivalókat is tartalmazni fog a házhoz érkező csomag, aminek segítségével perceken belül - akár szakember segítsége nélkül - egyszerűen üzembe tudja helyezni előfizetőnk a külföldi vezetékes telefonvonalát. Az áfás számlát a megrendelt csomagban fogjuk mellékelni.

A kiszállítást futárszolgálat végzi munkanapokon 9-16 óra között. Amennyiben jelezni kívánja, hogy melyik napon tartózkodik otthon, kérjük a megrendelést követően üzenje meg nekünk azokat a napokat a megrendelést követő két hétben, amelyek leginkább alkalmasak lennének a csomag átvételére. Minden esetben megkíséreljük a felmerülő igényeknek megfelelően ütemezni a megrendelt küldemény kiszállíttatását.

A kiválasztott és megrendelt készülék előfizetőnk tulajdonába kerül, így ha nem kívánja tovább szolgáltatásunkat igénybe venni, akkor a készülék hátulján található reset gombbal törölheti a készülék konfigurációját, amivel a gyári beállítások lépnek életbe és új beállításokat állíthat be a rendszerünk hozzáférésének beállításai helyett. Készülékéhez mellékeljük a rövid gyári leírását és gyári CD-jét is. A megrendelt árura a Hangháló Kft. egy év teljes körű garanciát vállal a hibás termék visszajuttatása esetén.

Költözéssel kapcsolatos információk

Költözés esetén az új cím bejelentését kell elvégezni a szolgáltató webes ügyfélprofiljába történő bejelentkezés után, amiről előfizetőnknek a rendszerben rögzített e-mail címére visszaigazolást küldünk.

Technikai teendő: az új címen előfizetett internetre (routerre) kell a vonalat biztosító készüléket üzembe helyezni. Szolgáltatásunk igénybevétele külföldön fix IP cím használata mellett lehetséges, bármely országban is legyen az új címe.

Díjfizetési információk, bankkártya elfogadás

Kizárólag előrefizető (prepaid / "kártyás") szolgáltatásokat kínálunk.

Minden előfizetőnk rendelkezik egy virtuális telefonszámlával, ahonnan az előre feltöltött forint összeg telefonálható le. A telefonszám havidíja is ugyanerről a telefonszámláról kerül levonásra. A havidíj mértéknek arányát az adott ország saját hírközléssel foglalkozó hatósága és szolgáltatói határozzák meg. A díjfeltöltés banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel történhet meg. Nagy forgalmat bonyolító előfizetőinknek a havi állandó automata banki átutalást szoktuk javasolni az átlagos havi költségének arányában.

Havidíjaink minden hónap elsején kerülnek levonásra. Levonás előtti héten a Hangháló rendszere értesítést küld az előfizetőnk e-mail címére, ha egyenlegén nem volna fedezet a havidíj kiegyenlítésére. Amennyiben a levonás pillanatában nem áll rendelkezésre a havidíj összege, úgy előfizetőnk Hanghálós telefonvonala passzív állapotba kerül, mialatt sem bejővő sem kimenő hívásforgalom nem kezdeményezhető. A passzív állapot automatikusan visszakapcsolódik normál állapotra abban az esetben, ha feltöltés érkezik telefonszámlára. A passzív állapot visszakapcsolásakor egyenlegéből levonásra kerül a hónap napjának megfelelő havidíj arányos része valamint a visszakapcsolási díj, ami a havidíjjal megegyező díjazású. Ha azonban a vonal passzív állapotban marad és nem kerül feltöltésre a rákövetkező hónap első napjáig, úgy a Hanghálóval kötött szerződés felbomlik és a telefonvonal hozzáférését töröljük rendszerünkből és visszaadjuk előfizetőnk külföldi hívószámát a tulajdonos országnak.

Telefonszámla feltöltését átutalással vagy bankkártyával való fizetéssel tehető meg az ügyfélprofil bejelentkezését követően, ahova az előfizetés alkalmával papíron kiküldött e-mail cím/jelszó párossal férhet hozzá a Hangháló weboldalán keresztül. Itt kiegészítő szolgáltatásokat aktiválhat, hibat jelenthet be illetve információkat kaphat többek közt a részletes kimenő hívásairól és azon díjtételek költségéről, ami a telefonszámláját terhelte.

Előfizetőnk telefonszámláján a feltöltési összeg jóváírása bankkártyás fizetés esetén néhány másodpercen belül aktivizálódik. Átutalás esetén legkésőbb a Hangháló bankszámlján történő jóváírást követő munkanapon kerül aktiválásra. Minden feltöltésről e-számlát állítunk ki és e-mailben kiküldésre kerül az előfizető által megadott e-mail címre pdf formátumban. A feltöltési összeg bruttó összeg. A szolgáltató által vezetett virtuális telefonszámlára az ÁFÁval csökkentett nettó összeg kerül feltöltésre, vagyis az ÁFA megfizetése a feltöltéskor történik meg egy összegben, ezért az már nem jelenik meg a későbbiekben azon szolgáltatások díjazásában, amik a feltöltött virtuális telefonszámla egyenlegét terhelik.

Weboldalunk részére az OTP Bank Nyrt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor ügyfelünket átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, így a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik, és nem a Hangháló weboldalán. A Hangháló Kft. ügyfeleinek kártya-, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége:

  • Kártyaszám ( A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13–19 jegyű szám. )
  • Lejárati dátum ( A kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám. )
  • Érvényesítési kód ( A kártya hátlapján az aláírási panelen található számsor utolsó három jegye [CVV2, vagy CVC2]. Amennyiben az ügyfelünk kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni! )

Weboldalunkon keresztül az alábbi kártya típusokkal fizethet:

Visa ® ( dombornyomott )
MasterCard ® ( dombornyomott )
Maestro ® Az OTP Bank internetes fizetőfelületén bármely bank által kibocsátott Maestro kártya elfogadható. Az elfogadás feltétele, hogy az ügyfelünk kártyáját kibocsátó bank is támogassa a Maestro kártyák e-commerce tranzakciókra történő felhasználhatóságát. Kérjük, konzultáljon a bankjával!
Electron ® ( nem dombornyomott ). Ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az ügyfelünk Electron kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, ügyfelünk természetesen fizethet kártyájával weboldalunkon keresztül. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz! Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.


Az internetes kártyaelfogadás biztonságának további növelése érdekében az bevezette a Verified by Visa és MasterCard Secure Code (VbV/MSC) szolgáltatást.

A szolgáltatások lényege, hogy a kártyabirtokos részére a fizetésre használt kártyát kibocsátó bank megad valamilyen plusz azonosítási lehetőséget, amely a tranzakció során ellenőrzésre kerül, és egyértelműen azonosítja a kártyát használó személyt.

Amennyiben az ügyfelünk kártyáját kibocsátó banknál nem elérhető a VbV/MSC szolgáltatás, vagy ügyfelünk azt nem igényelte, a fizetési folyamat nem változik. A Hangháló weboldala átirányítja ügyfelünket az OTP Bank oldalára, ahol megadja kártyájának adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód), és megtörténik a vásárolt áruk/szolgáltatások ellenértékének kiegyenlítése.

Amennyiben az ügyfelünk bankja rendelkezik a VbV/MSC szolgáltatással, és ügyfelünk ezt igénybe veszi, a fizetési tranzakció folyamata megváltozik. Kártyája adatait (kártyaszám, lejárati dátum, érvényesítési kód) továbbra is OTP Bank fizetőfelületén kell megadnia. Ezt követően azonban a Bank automatikusan átirányítja ügyfelünket a kártyáját kibocsátó bank megfelelő oldalára, ahol végre kell hajtania az azonosítási eljárást. A sikeres azonosítást követően a fizetési tranzakció folytatódik, ügyfelünk értesítést kap a tranzakció sikerességéről, és visszairányításra kerül a Hangháló webfelületre. Amennyiben az azonosítást nem tudja végrehajtani, a tranzakció sikertelenül zárul.

Hibajelenségek és megoldásuk

FAQ
Kérdés:
A meglevő külföldi hívószámomat le kívánom cserélni egy másik ország hívószámára. Lehetséges az, hogy a régi hívószám helyett az új hívószámot fizikai beavatkozás nélkül tudjam igénybe venni?
Válasz:
Lehetséges! Csak néhány adminisztratív lépést kell elvégeznünk. Amennyiben ilyen igény felmerülne, kérem jelezze ügyfélszolgálatunkon, ahol válaszunkban pontosan tájékoztatjuk ennek menetéről.
Kérdés:
Egy voip készüléken 2 különböző országból származó hívószámot szeretnék használni 2 különböző telefonkészüléken. Lehetséges ez?
Válasz:
Lehetséges, amennyiben SPA112, SPA122 készülékek valamelyikét vagy IP alapú telefon alközpontot használ. Ha ilyen igény merülne fel, kérjük vegye fel velünk a kapcsolatot az üzenetküldő oldalunkon keresztül!
Hiba:
Beüzemeléskor az irodai internet hálózatra kapcsolt készülékén nem kap előfizetőnk vonalhangot, pedig az internet szolgáltatás mellette a számítógépen működik.
Megoldás:
Ez akkor lehetséges, ha nagyon erős és speciális a tűzfal konfiguráció vagy proxy kiszolgáló biztosítja az internet hozzáférést az irodai hálózatnak. Mindkét esetben kérje informatikus segítségét, akinek a helyi hálózaton belül fix IP címet kell beállítani az általunk kiküldött készülékre és a tűzfal internet oldali külső UDP 5060-as portot valamint az TCP 16300-16500 port tartományát át kell irányítani a vonalat biztosító készülékre. Ugyanennek a készüléknek kifelé korlátozás nélküli internet hozzáférést kell biztosítani. Proxy kiszolgálón keresztül nem használható szolgáltatásunk, ez esetben a proxy kiszolgáló elé kell a készüléket illeszteni vagy a proxyt kikerülve kell beállítani a készülék internet hozzáférését.
Hiba:
Beüzemeléskor az otthoni routerre kapcsolt készülékén nem kap előfizetőnk vonalhangot, pedig az internet szolgáltatás a számítógépen működik.
Megoldás:
Bizonyos - tipikusan a Netgear márkájú - routerek tartalmaznak saját tűzfalrendszert a NAT hálózatkezelésen túl. Ilyen esetekben ezek a routerek a kimenő forgalmat is akadályozhatják, ezáltal a vonalunk életre keltését is. Kérjük, szakember segítségével finomhangolja routerét, hogy az 5060-as portra érkező UDP adat folyamot valamit a 16300 - 16500-as TCP port tartományra korlátozás nélkül engedje át a hálózati forgalmat a router tűzfala. Ha ez nem vezetett eredményre, ellenőrizzék a router firmware frissességét és szükség esetén töltsék fel az új szoftvert a routerre vagy tiltsák le a router SPI tűzfalszolgáltatását. Netgear esetén a WAN menü pont alatt "Disable SPI Firewall"
Hiba:
A telefonon nincs tárcsahang vagy már a vonal kérésekor foglaltat jelez.
Megoldás:
A külföldi telefonvonalat biztosító készülék nem érzékel internet kapcsolatot és nem tudja a vonal biztosításához szükséges kapcsolatokat felvenni. Kérjük, ellenőrizze a kábelezést, mozgassa meg óvatosan a csatlakozókat ki és be, hátha csatlakozási probléma van. Ha mindent rendben talált, akkor ellenőrizze számítógépével internet kapcsolat működését! Amennyiben számítógépén sem elérhető az internet, akkor áramtalanítson le minden internet hálózatot biztosító készüléket, köztük a routert is. Várjon fél percig, majd helyezzen mindet újra áram alá. Néhány perc várakozási idő múlva ellenőrizze újra számítógépével internet kapcsolat működését! Ha internet kapcsolat nem állt helyre akkor hívja internet szolgáltatóját. Ha az internet kapcsolata helyreállt, de még mindig nincs vonalhang, kérjük jelentkezzen be ügyfélprofiljába és haladéktalanul jelezze nekünk a hibabejelentő oldalunkon keresztül!
Hiba:
Tárcsázáskor sűrű kattogás hallható minden telefonon lenyomott számbillentyű után. Hívások nem kezdeményezhetők, de a bejövő hívás hibátlanul működik.
Megoldás:
Kérjük telefonkészülékének hátulján található kapcsolót állítsa "Pusle" módról "Tone" üzemmódra.
Hiba:
Zavaróan magas a háttérzaj a Hanghaló telefonvonalán.
Megoldás:
Kérjük ügyeljen arra, hogy a telefonkészülékhez vezető kábelt lehetőleg ne vezesse el nagyfeszültségű kábel közelében. Előfordulhat továbbá, hogy érzékenyebb architektúrájú telefonkészüléket használ, amivel hangosabban hallhatják egymást a telefonálók és a távoli hanggal együtt a zaj is sokkal hangosabb, mint normál esetben. Érzékenyebb telefonok esetén érdemes halkítani a telefonkészüléken. Rendszerünk szűri a vonal zajokat, ezért jellemzően a vonal túloldalán csak jelentéktelen mértékben hallhatók az Ön vonalas készüléke által generált esetleges alapzajok.
Hiba:
Megnyomtam a reset gombot a készülék hátulján. Most nem kapok vonalhangot és nem lehet telefonálni.
Megoldás:
Ezzel a művelettel kitörölésre került a Hangháló hálózatának csatlakozásához szükséges információk a készülékből. Ezt csak a Hangháló munkatársai tudják visszaállítani. Kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot az üzenetküldő oldalunkon keresztül!
Hiba:
Pincébe vagy padlásra van beszerelve a készülék, kiszámíthatatlanul működik, néha le is áll és újra kell indítani.
Megoldás:
Kérjük vegye figyelembe, hogy az általunk megküldött készülékek 10-40 fok közti hőmérsékleten üzemeltethető a gyári leírása alapján. Lehetőség szerint kérjük, helyezze át a készüléket egy másik, lehetőleg szobahőmérsékletű helyiségbe!
Go to top